Tavelsjö

Söndagens utflykt med Viktor och Ida blev till Tavelsjö. Vi började med att besöka en grotta, den var inte alls lika stor som vi trodde eller så hittade vi inte den vi sökte efter.

Efter vi vandrat på ett tag gick vi tillbaka till bilen och åkte till tavelsjöberget.

Vilopaus och tittar på utsikten.

Sen gick vi en bit till innan vi fikade, inte alls lika fin utsikt där så det togs inga bilder.

Sista dagarna innan jobb

Sista semesterdagarna spenderades med grillning med Viktor och Ida och skördefest i Ersmark hos Maria och Mikael.

Fredagen var vi vid Bäcksjön

Lördag var det skördefest och kollokatten Kasper var med <3

I söndags åkte vi till Strömbäck-Kont som ligger vi havet ca 2 mil från Umeå

Bärplockning

Plockade de bär som fanns runt tomten igår, blev inte så mycket men gott är det.

Åkerbär

Hallon

Blev även några få blåbär.

Efter middagen åt vi chokladpudding med hallon och blåbär.

Carport och källargrunden

Carport före

Efter, stolparna ska målas vita men det är tryckimpregnerat virke så det kan vänta till nästa år om vi inte hinner.

Det är svårt att mura och putsa, ser så lätt ut men putsen vill inte riktigt samarbeta men det ska nog bli bra tillslut när det blir färdigt.

Hårt arbete lönar sig

Fick igår svaret på värderingen vi gjort, värdet har ökat med ca 100 000kr, men då gäller det ju att hitta rätt köpare, inte för att vi ska sälja men intressant att veta. Största delen till denna ökning är självklart nya värmepumpen som halverat våra uppvärmningskostader. Mäklaren kunde inte säga säkert med jag tolkar det som att ett utgångspris i dag skulle vara 1,3 miljoner.

Semester

Vecka 1 av semestern gick åt till att fixa en massa saker, nya källarfönster, måla källardörren, rensa bort gräs från gruset m.m.

Vecka 2 var varm så vi åkte till stranden med goda vänner. Annas föräldrar hälsade på och vi besökte Arboretum Norr och så fikade vi på Baggböle Herrgård. Tristan ville aldrig gå in..

Vecka 3 har vi inte gjort så mycket, hängt upp den nya kökslampan, firat bröllopsdag och så ska vi vara flytthjälp idag samt gå på födelsedagsfest på lördag.

Den sista veckan kommer nog gå åt till att mura igen skadan i källargrunden och putsa igen sprickorna, förstärka carportens pelare och fixa till hängrännorna.